EV

 

معرفی

واحد حمل و نقل الکتریکی پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به رسوب دانش ایجاد شده در عمر بیش از ده ساله پژوهشکده هواخورشید ایجاد و ماموریت آن آینده پژوهی، حل مساله و تحقیق و توسعه در صنعت خودروهای الکتریکی می­باشد. وجود دانش فنی در حوزه­های برق و مکانیک شامل طراحی و ساخت انواع شارژرها، پک باتری، کامپوزیت، سیستم­های مکانیکی و ... پتانسیل انجام پروژه­های کاربردی با صنایع مختلف را فراهم کرده است. واحد حمل و نقل الکتریکی پژوهشکده هواخورشید در ارتباط تنگاتنگ با بسیاری از ارگان­ها و شرکت­ها مانند آستان قدس رضوی، مرکز پژوهش­های شورای اسلامی شهر مشهد، صباباتری، شهاب خودرو و ... می­باشد و با توجه به استقرار پژوهشکده هواخورشید در دانشگاه فردوسی مشهد، امکان استفاده از تجارب اساتید و نیروی انسانی خبره در این حوزه فراهم می­باشد.

چشم انداز آینده واحد حمل و نقل الکتریکی پژوهشکده هواخورشید را می­توان ارتقا روزافزون از طریق جذب پروژه­های صنعتی و پژوهشی تا رسیدن به نقطه استقلال این واحد از پژوهشکده هواخورشید و ایجاد یک پژوهشکده مستقل در دانشگاه فردوسی مشهد دانست.

در حال حاضر امکانات تست بسیاری از اجزا و زیرسیستم­های خودروها الکتریکی مانند شارژرها، موتورها، پک باتری (لیتیوم و سرب-اسید)، تست مواد کامپوزیتی، تست زنجیره انتقال قدرت و .. در پژوهشکده هواخورشید فراهم است.

 

ساختار سازمانی

EVCapture